Fyzický odprodej autobusů Dopravního podniku hlavního města Prahy, a.s. dne 10. března 2003


1. Úvodem
V pondělí 10. března 2003 bylo odprodáno 10 autobusů Karosa B731 a B732 firmě Autocentrum Zmuda, s.r.o. v Bohumíně.

P Ř E H L E D   A U T O B U S ů

Evid. číslo (typ) Provozovna RZ Zařazen Vyřazen Poznámka
5937 (B732) Dejvice AU 09-25 5 / 1994 2 / 2003 .
5945 (B732) Klíčov AU 15-28 5 / 1994 2 / 2003 .
5946 (B732) Klíčov AU 15-27 5 / 1994 2 / 2003 .
5947 (B732) Klíčov AU 15-26 5 / 1994 2 / 2003 .
5949 (B732) Klíčov AU 15-23 5 / 1994 2 / 2003 .
7001 (B731) Dejvice AU 16-51 5 / 1994 2 / 2003 .
7004 (B731) Dejvice AU 17-29 6 / 1994 2 / 2003 CVR Agip 
7007 (B731) Dejvice AU 17-30 6 / 1994 2 / 2003 CVR Mogul I
7059 (B732) Řepy AU 31-39 9 / 1994 2 / 2003  CVR Mogul II
7060 (B732) Řepy AU 30-54 9 / 1994 2 / 2003 .

 

2. Pondělní ráno v garáži Dejvice
Podle původního plánu měli zástupci firmy Autocentrum Zmuda, s.r.o. převzít autobusy již v 8 hodin ráno. Dodávkový automobil registrační značky OPI 04-91 do garáží však přijíždí až po desáté hodině. 
Začíná přebírání autobusů novým majitelem. Za asistence p. Ing.Tůmy, p. Petříčka a p. Plachého z garáží Dejvice dochází k preventivní prohlídce vozů. Před jedenáctou hodinou dopolední se první vyřazené autobusy dávají do pohybu. U jednoho z nich je však potřeba ještě vyměnit vadnou pojistku. Přichází osudový okamžik - čas 10.56 hodin. V době od 10.56 do 11.09 hodin autobusy po jednom postupně vyjíždějí z garáže. V pořadí ev.č. 7001, 5937, 7007 a 7004.  Kolona autobusů NAPOSLEDY opustila bránu provozovny a "vykonala svůj poslední výjezd".

3. Na trase Garáže Dejvice - dálniční parkoviště u Průhonic
Vozy jsou na chvíli odstaveny v ulici Podbabská. Pak se kolona pomalu dává do pohybu v následujícím pořadí : ev.č. 7004, 7001, 7007 a 5937. V 11.15 hodin se autobusy naposledy projely po Vítězném náměstí, v 11.20 hodin se dostávají na Letnou a tím tedy opouštějí Prahu 6. Autobusy dále vjíždí do opraveného Letenského tunelu, projíždí přes Štefánikův most a zatáčí doleva do ulice Nové Mlýny. Zde jsou v 11.25 hodin. Pokračují zabočením vpravo a po nábřeží se pomalu dostávají na Severojižní magistrálu. Nuselský most projíždí přibližně v 11.35 hodin. Kolona autobusů pokračuje k dálničnímu parkovišti nedaleko Průhonic (McDonald´s). Na toto místo přijíždí v 11.45 hodin. Zde mají řidiči čekat na své kolegy, kteří přijedou s vyřazenými autobusy z provozovny Klíčov a Řepy.

4. Čekání na parkovišti u Průhonic
"Dejvické vozy" čekaly na své kolegy z jiných provozoven déle, než se očekávalo. Čtyři řidiči firmy Autocentrum Zmuda, s.r.o. jsou na tomto parkovišti bez jakéhokoliv spojení se svými kolegy. Zapůjčili jsme jim mobilní telefon a všichni se od vedoucího skupiny dozvídáme, že zatím "byla vyřízena" pouze provozovna Klíčov a dodávkový automobil míří ještě do provozovny Řepy. Řidičům věnujeme dva (pro ně neznámé) výtisky deníku METRO pro zkrácení dlouhé chvíle... V provozovně Klíčov pravděpodobně vznikly problémy při přebírání vozů a akce se podstatně zdržela. Autobusy ev.č. 5945, 5946, 5947 a 5949 z provozovny Klíčov přijíždí až ve 14.30 hodin. Evidenční čísla a loga DP nemají "sloupaná", ale narozdíl od ostatních zatřená šedou barvou. Na všechny vozy se začínají vylepovat dálniční známky. "Privatizujeme" zapomenuté čelní orientace "Služební vůz č. 5 - GARÁŽ KLÍČOV" z vozu ev.č. 5946 a "Manipulační jízda" z vozu ev.č. 7007. Kolona dejvických vozů se pomalu dává do pohybu v 15.00 hodin. Tyto čtyři autobusy (převážně s automatickou převodovkou) vyjíždí dříve než ostatní (v pořadí 7004, 7001, 7007, 5937). Řepské autobusy ještě nedorazily.

5. Na dálnici D1 Praha - Brno
Kolona dejvických autobusů se dostala na 26.kilometr dálnice D1 v 15.20 hodin. Přestáváme je sledovat a čekáme zde na ostatní vozy. Přijíždí v 15.40 hodin v pořadí 5947, 5945, 5946, 7060, 5949 a 7059. V 16.00 hodin překonávají 51.km dálnice D1 ve změněném pořadí. Zde se potkávají s nákladním automobilem RZ 1S0 1284, který přepravuje čelní článek pražské tramvaje KT8 D5. Tramvaj míří pravděpodobně z opraven PARS Šumperk. Je nově nalakovaná (starší krémový nátěr KT8 D5), bez evidenčního čísla. Označená je linkou číslo 1 s cílem "PALMOVKA".
Jeden z klíčovských autobusů měl mezi 55. a 60. km menší poruchu a spolu s dodávkovým automobilem RZ OPI 04-91 se na chvíli zastavil.

5. Závěrem
Jaká budoucnost čeká tyto autobusy? Pravděpodobně budou dále odprodány do Polska, případně do některé ze zemí bývalého SSSR.  Doplnily své "předchozí kolegy" ev.č. 5934, 7056, 7097, 7098, 7100, 7101, 7105, 7107, 7109 a 7110. Uvítáme jakékoliv informace o dalším výskytu uvedených autobusů. Zároveň si vás dovolujeme pozvat na prohlídku dosti neobvyklých fotografií autobusů pražského Dopravního podniku.

© CITYBUS -125-; -rv-