Fyzický odprodej autobusů Dopravního podniku hlavního města Prahy, a.s. dne 10. března 2003
1. Úvodem
V pondělí 10. března 2003 bylo odprodáno 10 autobusů Karosa
B731 a B732 firmě Autocentrum Zmuda, s.r.o. v Bohumíně.
P Ř E H L E D A U T O B U S ů |
|||||
Evid. číslo (typ) | Provozovna | RZ | Zařazen | Vyřazen | Poznámka |
5937 (B732) | Dejvice | AU 09-25 | 5 / 1994 | 2 / 2003 | . |
5945 (B732) | Klíčov | AU 15-28 | 5 / 1994 | 2 / 2003 | . |
5946 (B732) | Klíčov | AU 15-27 | 5 / 1994 | 2 / 2003 | . |
5947 (B732) | Klíčov | AU 15-26 | 5 / 1994 | 2 / 2003 | . |
5949 (B732) | Klíčov | AU 15-23 | 5 / 1994 | 2 / 2003 | . |
7001 (B731) | Dejvice | AU 16-51 | 5 / 1994 | 2 / 2003 | . |
7004 (B731) | Dejvice | AU 17-29 | 6 / 1994 | 2 / 2003 | CVR Agip |
7007 (B731) | Dejvice | AU 17-30 | 6 / 1994 | 2 / 2003 | CVR Mogul I |
7059 (B732) | Řepy | AU 31-39 | 9 / 1994 | 2 / 2003 | CVR Mogul II |
7060 (B732) | Řepy | AU 30-54 | 9 / 1994 | 2 / 2003 | . |
2. Pondělní ráno v garáži Dejvice
Podle původního plánu měli zástupci firmy Autocentrum
Zmuda, s.r.o. převzít autobusy již v 8 hodin ráno. Dodávkový automobil registrační
značky OPI 04-91 do garáží však přijíždí až po desáté hodině.
Začíná přebírání autobusů novým majitelem. Za asistence p. Ing.Tůmy, p.
Petříčka a p. Plachého z garáží Dejvice dochází k preventivní prohlídce vozů.
Před jedenáctou hodinou dopolední se první vyřazené autobusy dávají do pohybu. U
jednoho z nich je však potřeba ještě vyměnit vadnou pojistku. Přichází osudový
okamžik - čas 10.56 hodin. V době od 10.56 do 11.09 hodin autobusy po jednom postupně
vyjíždějí z garáže. V pořadí ev.č. 7001, 5937, 7007 a 7004. Kolona
autobusů NAPOSLEDY opustila bránu provozovny a "vykonala svůj poslední
výjezd".
3. Na trase Garáže Dejvice - dálniční parkoviště u Průhonic
Vozy jsou na chvíli odstaveny v ulici Podbabská. Pak se kolona
pomalu dává do pohybu v následujícím pořadí : ev.č. 7004, 7001, 7007 a 5937. V
11.15 hodin se autobusy naposledy projely po Vítězném náměstí, v 11.20 hodin se
dostávají na Letnou a tím tedy opouštějí Prahu 6. Autobusy dále vjíždí do
opraveného Letenského tunelu, projíždí přes Štefánikův most a zatáčí doleva do
ulice Nové Mlýny. Zde jsou v 11.25 hodin. Pokračují zabočením vpravo a po
nábřeží se pomalu dostávají na Severojižní magistrálu. Nuselský most projíždí
přibližně v 11.35 hodin. Kolona autobusů pokračuje k dálničnímu parkovišti
nedaleko Průhonic (McDonald´s). Na toto místo přijíždí v 11.45 hodin. Zde mají
řidiči čekat na své kolegy, kteří přijedou s vyřazenými autobusy z provozovny
Klíčov a Řepy.
4. Čekání na parkovišti u Průhonic
"Dejvické vozy" čekaly na své kolegy z jiných
provozoven déle, než se očekávalo. Čtyři řidiči firmy Autocentrum Zmuda, s.r.o.
jsou na tomto parkovišti bez jakéhokoliv spojení se svými kolegy. Zapůjčili jsme jim
mobilní telefon a všichni se od vedoucího skupiny dozvídáme, že zatím
"byla vyřízena" pouze provozovna Klíčov a dodávkový automobil míří
ještě do provozovny Řepy. Řidičům věnujeme dva (pro ně neznámé) výtisky deníku
METRO pro zkrácení dlouhé chvíle... V provozovně Klíčov pravděpodobně vznikly
problémy při přebírání vozů a akce se podstatně zdržela. Autobusy ev.č. 5945,
5946, 5947 a 5949 z provozovny Klíčov přijíždí až ve 14.30 hodin. Evidenční
čísla a loga DP nemají "sloupaná", ale narozdíl od ostatních zatřená
šedou barvou. Na všechny vozy se začínají vylepovat dálniční známky.
"Privatizujeme" zapomenuté čelní orientace "Služební vůz č. 5 -
GARÁŽ KLÍČOV" z vozu ev.č. 5946 a "Manipulační jízda" z vozu ev.č.
7007. Kolona dejvických vozů se pomalu dává do pohybu v 15.00 hodin. Tyto čtyři
autobusy (převážně s automatickou převodovkou) vyjíždí dříve než ostatní (v
pořadí 7004, 7001, 7007, 5937). Řepské autobusy ještě nedorazily.
5. Na dálnici D1 Praha - Brno
Kolona dejvických autobusů se dostala na 26.kilometr dálnice
D1 v 15.20 hodin. Přestáváme je sledovat a čekáme zde na ostatní vozy. Přijíždí
v 15.40 hodin v pořadí 5947, 5945, 5946, 7060, 5949 a 7059. V 16.00 hodin překonávají
51.km dálnice D1 ve změněném pořadí. Zde se potkávají s nákladním automobilem RZ
1S0 1284, který přepravuje čelní článek pražské tramvaje KT8 D5. Tramvaj míří
pravděpodobně z opraven PARS Šumperk. Je nově nalakovaná (starší krémový nátěr
KT8 D5), bez evidenčního čísla. Označená je linkou číslo 1 s cílem
"PALMOVKA".
Jeden z klíčovských autobusů měl mezi 55. a 60. km menší poruchu a spolu s
dodávkovým automobilem RZ OPI 04-91 se na chvíli zastavil.
5. Závěrem
Jaká budoucnost čeká tyto autobusy? Pravděpodobně budou
dále odprodány do Polska, případně do některé ze zemí bývalého SSSR.
Doplnily své "předchozí kolegy" ev.č. 5934, 7056, 7097, 7098, 7100, 7101,
7105, 7107, 7109 a 7110. Uvítáme jakékoliv informace o dalším výskytu uvedených
autobusů. Zároveň si vás dovolujeme pozvat na prohlídku dosti neobvyklých
fotografií autobusů pražského Dopravního podniku.
© CITYBUS -125-; -rv-