V roce 1994 bylo rozhodnuto o nákupu standardních autobusů Karosa, které budou opět vybaveny automatickými převodovkami. Po téměř sedmi letech tak Praha obdržela nové autobusy B731. Naposledy se tak stalo v roce 1988. V období mezi tím byly nakupovány pouze SD vozy v provedení s mechanickou převodovkou (typy B732). Provoz ve stále hustším městském provozu si dnes ale vyžaduje vozidla vybavená samočinnou převodovkou. Časté zastavování, popojíždění v kolonách, vyhýbání se překážkám, plynulejší rozjezdy, méně namáhavá práce pro řidiče apod. To všechno jsou důvody, proč je výhodné použít automatického řazení. Když pak Karosa nabídnula autobusy s moderními zahraničními převodovkami Voith a ZF, namísto zastaralé tuzemské převodovky Praga 2M70 z počátku 60. let, bylo jasné, že se brzy takové vozy objeví i v Pražských ulicích. DP obdržel autobusy typu B731.1663 v době, kdy se mohly na linkách potkat ještě s dosluhujícími "atmosféráky" B731.00 resp. 04, vybavené právě stařičkým pragováckým automatem.
Tyto autobusy zatím neprošly žádnou zásadní úpravou, ani na nich nebyla vykonána oprava rozsáhlejšího charakteru. Některé vozy jsou a nebo byly v minulosti opatřeny celovozovou reklamou spojenou se změnou nátěru. Mnoho vozů z této série již bylo vyřazeno a lze očekávat, že do konce roku 2005 budou vyřazeny všechny autobusy tohoto typu.


>>>Fotodatabáze<<<

 

 

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.

  Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.
             

 

 

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.
  Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.
  Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.
  Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
celkový nákres autobusu.


     
Výrobce   Karosa, a.s. Vysoké Mýto
     
Celková délka   11055 mm
Šířka   2500 mm
Výška   3165 mm
Rozvor náprav   5600 mm
Pohotovostní hmotnost   9850 kg
     
Počet míst k sezení   32
Počet míst k stání   63
Celková obsaditelnost   95
     
Motor   LIAZ M 1.2 A ML 636 N, splňující normu Euro 1 je horizontální, řadový, vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbodmychadlem a vybavený mezichladičem nasávaného vzduchu
Objem válců   11940 cm3
Výkon   155 kW (211 HP) při 2000 min-1
Převodovka   Voith Diwa D 863, automatická, třístupňová s vestavěným hydrodynamickým retardérem
Přední náprava   LIAZ, s nezávisle zavěšenými koly
Zadní náprava   Detva, jednostupňová
Maximální rychlost   70 km.hod-1
     
Poznámky   -

© CITYBUS 2003-2004