1987
2
2
2
2
2
2

1988
2
2

5200 - 5226,
5234 - 5245,
5247 - 5277,
5282 - 5296,
5300 - 5308,
5310 - 5321,
5324
5309, 5322, 5323,
5331 - 5558

Aktuální inventární stav autobusů Karosa B732


Nákup autobusů typu B732.20 s mechanickou převodovkou, znamenal zcela jistě krok zpět. Avšak zčásti vynucený. Zastaralá konstrukce samočinné převodovky Praga 2M70, kterou Karosa v tu dobu montovala do svých výrobků již bezmála tři desetiletí, její vysoká poruchovost a mimo jiné také  neschopnost plnit dodávky v požadovaném počtu, vedla k rozhodnutí o nákupu vozů s mechanickou převodovkou. DP Praha proto sáhnul po typu B732.20 a také po linkovém dvoudveřovém provedení C734.23. Řada 700 byla tehdy po větší modernizaci, která se týkala především hnacího agregátu. Nepřeplňované motory Liaz ML 635 nahradily výkonnější turbokompresorem přeplňované verze ML 636 a 637. V tomto případě šlo o modernizaci typu B732.00 (který mimochodem DP Praha nikdy nevlastnil) na zmiňovaný B732.20. Ulice hlavního města pak na mnoho let ovládly příměstské autobusy s mechanickými převodovkami. DP pak sice ještě obdržel  několik vozů B731.20 opět s automatickou převodovkou 2M70, avšak jejich počet byl v celkovém měřítku zanedbatelný.
Mnoho vozů tohoto typu bylo podrobeno náročné celkové opravě, mající za cíl výrazně prodloužit jejich životnost. Důvodem k tomu byl nedostatek finančních prostředků na nákup pouze nových vozidel. Většina autobusů byla v rámci těchto oprav modernizována. Toto se týkalo především montáže moderních informačních prvků. Některé vozy jsou a nebo byly v minulosti opatřeny celovozovou reklamou spojenou se změnou nátěru.

Zcela jinou kapitolou jsou autobusy Karosa B732.20 ev.č. 5101 - 5127, které byly přestavěny z typu B731.00 resp. 04. Těmto se budu věnovat samostatně v sekci technické údaje historických typů autobusů.


           

 

 

 

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.

  Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.
             

 

 

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.
  Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.
  Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.
  Kliknutím na náhled zobrazíte
fotografii 800 x 600.

         

 

 

Kliknutím na náhled zobrazíte
celkový nákres autobusu.

  Kliknutím na náhled zobrazíte
celkový nákres autobusu.
  Kliknutím na náhled zobrazíte
celkový nákres autobusu.

     
Výrobce   Karosa, n.p. Vysoké Mýto
     
Celková délka   11055 mm
Šířka   2500 mm
Výška   3165 mm
Rozvor náprav   5600 mm
Pohotovostní hmotnost   9500 kg
     
Počet míst k sezení   32
Počet míst k stání   63
Celková obsaditelnost   95
     
Motor   LIAZ M 1.2 A ML 636 N  je horizontální, řadový, vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbodmychadlem
Objem válců   11940 cm3
Výkon   155 kW (211 HP) při 2000 min-1
Převodovka   Praga 5P 80.45
Přední náprava   LIAZ, s nezávisle zavěšenými koly
Zadní náprava   Rába 007, jednostupňová
Maximální rychlost   70 km.hod-1
     
Poznámky   Některé autobusy byly v rámci zkoušek vybaveny nestandardními součástmi. Jednalo se například o montáž odlišných informačních prvků, jiného typu sedaček, plně prosklených křídel dveří apod.

Většina zbývajících autobusů tohoto typu, které v současné době DP Praha provozuje, jsou po celkové opravě spojené s modernizací některých skupin. Jedná se zejména o montáž moderních informačních panelů.

© CITYBUS 2003-2004