"B17" KAROSA B732.1661  model '92            
INFORMACE TECHNICKÉ ÚDAJE FOTOGRAFIE PROTOTYPY WWW.CITYBUS.CZ

zpracoval: © onvo


POPIS AUTOBUSU
Standardní městský dvounápravový autobus.
Polosamonosná třídveřová karoserie je tvořena několika navzájem sešroubovanými panely, zhotovenými ze svařované a oplechované kostry s dokončenou povrchovou úpravou. Zasklení všech oken je provedeno metodou lepení. Vnitřní stěny jsou obloženy umakartem. Sedadla cestujících značky Vogel mají plastovou kostru a jsou potažena odolnou textílií. Kabina řidiče je uzavřená, přístupná pouze z interiéru. Do autobusu se vstupuje třemi dvojdílnými dveřmi s vně výsuvnými křídly. Výška podlahy od vozovky je 890 mm. Vůz má výrazně zvýšenou střechu se třemi ventilačními poklopy, z nichž dva jsou velkoplošné a mohou tak v případě nehody sloužit jako únikový východ. Na pravé bočnici a také na obou čelech jsou příslušně velké otvory pro montáž elektronických informačních panelů. Autobus je vybaven protiblokovacím systémem ABS, protiprokluzovým ASR a také zpomalovacím retardérem.

 
TECHNICKÉ ÚDAJE
Výrobce: Karosa, s.p. Vysoké Mýto, ČSFR
Celková délka: 11275 mm
Šířka: 2500 mm
Výška: 3190 mm
Rozvor náprav: 5600 mm
Pohotovostní hmotnost: 9500 kg
Počet míst k sezení: 30 + 1
Počet míst k stání: 63
Celková obsaditelnost: 93 + 1
Motor: LIAZ M 1.2 A ML 636 N 
horizontální, řadový, vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbodmychadlem
Objem válců: 11940 ccm
Výkon: 152 kW (207 HP) při 2000 1/min
Převodovka: 1.) mechanická čtyřstupňová Famos 4 MS 105.033
2.)
samočinná třístupňová Praga 2M90 (viz poznámka)
Přední náprava: LIAZ, s nezávisle zavěšenými koly
Zadní náprava: Detva, jednostupňová
Maximální rychlost: 80 km 1/hod
Poznámky: Mechanická převodovka byla v roce 1994 nahrazena samočinnou zn. Praga 2M90, upravenou z typu 2M70

NÁKRES

HLAVNÍ ROZDÍLY OPROTI STANDARDNÍ B732
- zasklení vozu provedeno metodou lepení, okna bez posuvných či vyklápěcích ventilací
- odlišné provedení zadního čela, které tvoří jednolitý sklolaminátový výlisek (není totožné s pozdější řadou 900)
- zvýšená střecha s rozměrnými ventilačními poklopy
- velkoplošné panely informačního systému, zabudované přímo do karoserie
- jiný rozměr čelního okna
- uspořádaní interiéru, jeho obložení a vybavení
- zahraniční agregáty a příslušenství
atd.

 

Uvítám další fotografie a upřesňující informace o provozu autobusu Karosa B732 "B17".
 e-mail

Šíření textů, fotografií a nákresů je bez souhlasu autorů ZAKÁZÁNO.
© CITYBUS 2004